Utazási jelentés Horvátország

Ma, am 11.08 elhagyjuk Szlovéniát és Horvátországba megyünk. A szlovén vámtiszt az – mint tényleg minden szlovén – nagyon kedves és ismét lelkes Henriette iránt. A horvát tiszt viszont meg sem mozdítja az arcát, és teljesen érzelemmentesen irányít minket – tovább, Ez valóban lehet valami ?? Egyenesen a fővárosba, Zágrábba akarunk menni, addig csak néhány van 30 Kilométer. A külterületek nem különösebben szépek, itt még mindig látható a hosszú szovjet korszak. Ez is elég nehéznek bizonyul, hogy találunk parkolóhelyet Henriette -ünknek – mindenekelőtt úgy tűnik, hogy az összes parkológép nem működik. Megkérdezzük magunktól, és végre van egy iskola helye – mert jelenleg ünnepek vannak, ingyen állhatunk itt az árnyékban. Gyalog haladunk a központ felé – tényleg nincs messze. Valójában nagyon szép lesz itt – a katedrális nagyon lenyűgöző, mellette az élénk piactér, a színes Szent Márk -templom és a kőkapu – Mindezt nagyon szeretjük. Ma nagyon meleg van, A városban tett séta mindenesetre kimerítő a kutyák számára – és hogy ebben a melegben – de a kettő remek munkát végez.

A megerőltető városnézés után nyugodt parkolóhelyet keresünk a Jarun -tónál. Ez egy nagyszerű szabadidő- és sportpark közvetlenül a főváros kapujában. Itt lehet 10,– Belépés éjszakára – lt. A portás szerint egy hétig itt maradhatunk. Először is, sokat fürödhet a tóban, akkor egy finom sör és hamburger van a tengerparti kávézóban. Mindenki elégedett 🙂

Elég nekünk egy nap a nagyvárosban, kávé után észak felé tartunk. Tényleg nem sok turizmus van itt, nagyon szép tájakon haladunk keresztül – hullámos hegyek, gyönyörű kanyargós utak és szép falvak. Mai célunk: Trakoscan kastély közvetlenül a szlovén határ előtt. A Trakoscan ben jött létre 13. Században épült, A mai megjelenését ben kapta 19. század. A vár lábánál van egy nagyon nagy tó és egy szép park. Gyönyörű sétány vezet a tó körül – mindkettőnk ízlése szerint. Szóval ma igazi kutyák napja van: futni, úszás, szippantás …..

Egy gyors Nescafe után az utazás folytatódik 50 Kilométerre Varazdintól. A GPS -nek valahogy problémái vannak ezzel a sarokkal, és hirtelen határellenőrzésbe kerülünk: valójában majdnem visszatértünk Szlovéniába. A két tiszt udvariaskodik velünk (de nagyon elszánt !!) figyelmes rá, hogy nem szabad itt folytatnunk és kérdeznünk magunktól, amit a Henriette -ben szállítunk ?? Szeretné megnézni a belső teret, De aztán rövid időn belül döntsön mellette, hogy további irányítás nélkül engedtek minket vezetni. (valószínűleg felfedezték, hogy mi 2 Kutyák legyenek a kocsiban !!).

Este a Dráva mellett állunk (régi ismerősök Mariborból) és ossza meg a szép helyet több ezer horgásszal. Sajnos itt nagyon zajos az éjszaka, Az autók egész éjjel közlekednek, és folyamatosan halljuk a kutyák ugatását. Ahogy kiderül, Horvátország második legnagyobb állatmenhelye mellett parkoltunk le, itt vannak körül 500 Kutyák befogadva – azonnal sajnáljuk szegény sorstársainkat.

A horgászokkal 🙂

Reggeli után kimegyünk, hogy megnézze Varazdin kisvárosát. Nagyon kellemesen vagyunk meglepve, a falu sokat kínál: gyönyörű óváros, műemlék kúriákkal, Európa egyik legrégebbi városházája, sok templom, nagylelkű ülések, sok nyüzsgés, sok kreatív üzlet, szép éttermek és kávézók, macskaköves utcák és a híres Stari Grad erőd. Nyugodtan sétálunk a sikátorokban, és élvezzük a gyönyörű légkört.

A városban tett séta után felfrissülésre van szükségünk: itt van ma (péntek, az 13.08) ismét kerek 32 Város. Parkolóhely -alkalmazásunknak köszönhetően egy félreeső helyet talál a Dráván, itt sokat úszhatunk, napozzon, és hagyjuk jól magunkat. Csak néhány barátságos horgász érkezik, beszélünk pár szót együtt, minden nyugodt. Valójában ez egyáltalán nem engedélyezett Horvátországban, szabadon állni a mobilházzal, de ezen a magányos területen ez egyáltalán nem probléma.

Egy frissítő reggeli úszás után körbehajtunk 100 Kilométerrel tovább a Száva partjáig. Közben még újra kell töltenünk a rendelkezéseket, Hűtőszekrényünkben ásító üresség van. Van itt egy nagyszerű is, magányos hely, A többi helyhez hasonlóan csak néhány horgász van kint.

Parkolóhely a Száván
Parkolóhely a Száván 🙂

Ma tényleg hihetetlenül meleg van – A rövid homokdarabon a vízig a láb azonnal égni fog – még Quappo is üvölt, ahogy a rövid utat a vízbe sétálja. Ezt csak itt lehet elviselni, úgy, hogy félóránként beugrik a folyóba, és ha lehetséges, minden további mozgást elkerül. Délután összepakoljuk a cuccainkat, és elindulunk a következő folyópartra – ezúttal egy új folyó: a kupa

A hely gyönyörű, de mint mindenhol, itt is van fogás: itt vannak fékek – főleg kutyafékeket – fél óra múlva a biztonsági rendszerünk morzsolt süteménynek tűnik !! Mindketten elmondják nekünk vacsora után “Jó éjszakát ” és eltűnnek a kutya barlangjában az autóban. Még egy kicsit élvezzük a gyönyörű csillagos eget, akkor mi is menekülünk a kártevők elől.

A Kupának van – ellentétben a többi folyóval – igazán erős áramlat, tehát itt tényleg tennie kell valamit úszás közben. A reggeli felfrissülés után Henriette tovább indul dél felé. Útközben elég szegény falvakon haladunk keresztül, Úgy tűnik, itt áll az idő. Emlékszünk, hogy egy gondozó, aki annak idején vigyázott anyámra, innen jött – ezt most el tudjuk képzelni !

Utunk Karlovac városon keresztül vezet, és spontán döntünk, hogy itt egy kicsit megálljunk. Karlovac négy folyón fekszik, mégpedig a Kupán, Korona (!!!!), Dobra és Mreznica, ezért sok park és számos fürdőhely található itt. Bizonyára régen nagyon szép óváros volt itt – de nagy része benne volt a “Hazai háború” A szerb tüzérségi tűz súlyosan megrongálta – szóval itt még sok a tennivaló.

E kis kulturális program után vizet kereső helyet keresünk – ezúttal egy kis tavat találunk, den Sabljaki -tó, ahol tökéletesen leparkolhatjuk Henriette -ünket. Az út egészen keskeny és kalandos (ismét magunkkal viszünk néhány ágat :)), de Hans-Peter könnyedén elsajátítja az útvonalat.

Am See “Sabljaki -tó”

Nak nek 33 Fokok hűlnek ma este: esik az eső, és a hőmérséklet emelkedik, amikor felkel 17 Fokok estek – csodálatosan aludtunk. A napot olvasással töltjük, tegyen egy hosszú sétát a tó mentén, és este játsszon egy játékot.

Mert nagyon szeretjük a helyet, maradjunk itt még egy éjszakát. A következő éjszaka azonban nem túl nyugodt: egy elhagyott kutya órákig ugat – időnként úgy tűnik, mintha közvetlenül az autónk előtt ülne. Reggel (szerda van, az 18.08.) elég kopottak vagyunk, csak a tevékenységi program segít: Reggeli kör a kutyákkal, Úszás a tóban és reggeli – már megint fittek vagyunk !! A nap ismét süt, és a hőmérséklet kellemesre emelkedik 25 Város – Tökéletes !!

Ez így folytatódhat: folytatjuk a part felé (mellesleg ma van a 18.08.). Az út gyönyörű tájon vezet át, és nem tudunk betelni az erdőkkel, Tavak és kis falvak. Megállunk a Bajer Jezero tónál, és nagy kört vonulunk.

Az urak nagyon szomjasak !

Nem igazán szeretjük a szállást. Így még néhány kilométert autózunk, és rögös szakaszon át egy csodálatos szállásra jutunk: csodálatos kilátás nyílik, és először látjuk a tengert ezen az utazáson – csak varázslatos. Van még néhány táborozó nálunk (többnyire fiatalok, akik a VW busszal utaznak), de ezen a fennsíkon mindenkinek van elég hely. Élvezzük a sajtos naplementét

A következő nap is ilyen szépen kezdődik, mint az előző nap véget ért: nagyszerű kilátás nyílik a következő úticélunkra – Krk szigete, a nap süt a felhőtlen égből, és a hőmérséklet dicsőségesre emelkedik 28 Város. A szigetre a nagy és szabad hídon keresztül jutunk el.

Úgy tűnik, sok minden történik itt, hatalmas számú mobilház és lakókocsi érkezik felénk, De sok turista is van velünk Krk -be. Állítólag van egy gázkereskedő Malinka faluban, a gázpalackok közül – ez az első célunk. A kereskedőt gond nélkül megtaláljuk, sajnos a kapu zárva van, és nincs senki, akit messzire látni lehetne. Csak egy kutyás anyuka jön vele a kerítés mögé 6 Kiskutyák ki – túl bújósak.

Kuvasz- Kiskutya 🙂

A tárcsahang után valamikor horvát bejelentés érkezik a megadott telefonszámra – tanácstalanok vagyunk. Egy svájci házaspár áll velünk a kapuban, ugyanaz a problémájuk. Mi döntünk, amíg 13.00 Várj reggel és főzz egy kávét. Valamikor megkapjuk a dicső ötletet, SMS -t írni – és íme, azonnal választ kapunk: bent van a főnök 20 Ott jegyzőkönyvek !! Akkor minden gördülékenyen megy, és foglalkozhatunk a következő projekttel: hogy időpontot egyeztessen a krki állatorvossal. Frodónak állítólag ide kell vennie a vérét, hogy másodszor is elvégezze a veszettség -titer meghatározását. A németországi állatorvosunk titerértékei túl alacsonyak voltak. E titermeghatározás nélkül pedig már nem léphetünk be az EU -ba egy olyan harmadik országból, mint Albánia- az elég hülye lenne !!!! Miután ezt a pontot is sikeresen feldolgozták, keressünk egy kempinget. Itt, Krkben nem merünk szabadon állni a szezonban, A tiltó táblák mindenhol ott vannak, és olvastunk, hogy a rendőrség súlyos bírságokat oszt ki. A faluban a helyek nagyon szűkek és tele vannak, így néhány kilométert autózunk Punatba egy naturista kempingbe. Ezt tervezzük legutóbbi horvátországi látogatásunk során 4 Évekkel ezelőtt, és akkor nagyon szerettük. Viszont akkor volt utószezon, most augusztusban minden tele van itt. Pár napot fogunk itt tölteni, hiszen várnunk kell a vérvétel laboratóriumi eredményére – így néhány nap abszolút lustaság a napirend.

péntek, az 20.08. Frodó vérét a horvát állatorvostól vették – a nagy gyötrődik egy kicsit, mert az orvos nem üti meg megfelelően a vénát – a gyakorlatban erőszakos vérfürdőt állítunk elő. A stressz után mindannyiunknak először valóban fel kell gyógyulnunk: hétvégén meggyógyul, aludt, Az emberek néznek, és vannak szépek, új névjegyeket. A kánikulában csak kört tudunk futni a kutyákkal reggel és este, különben az urak letargiában fekszenek Henriette alatt.

Kedden az állatorvostól kapjuk az üzenetet, hogy ismét vissza kell térnünk a gyakorláshoz, hogy újabb vérmintát vegyen. kérek, miért kell annak lennie: az állatorvos a vért rossz csőbe tette, amit a laboratórium bírált. Is, ismételje meg ugyanazt az eljárást: taxival Krkig, Vérmintát, majd vissza a kempingbe. Most néhány nappal tovább kell itt maradnunk – valóban vannak rosszabb helyek, ahol várni 🙂

Kutyáink hasonló gondolkodású emberekkel találkoznak: Frieda, nagyon szép ridgeback lány, a mi quappónk azonnal szerelmes.

Esti hangulat Krkben

Így, most már igen 14 A napok válnak, hogy itt maradtunk a kempingben. !! Pénteken, az 03.09. végre kapcsolatba lépünk, hogy Frodó vérvizsgálatának laboratóriumi eredményei megvannak !!! Azonnal összepakoljuk a cuccainkat, menj át az állatorvoshoz, hoz 3 hogy vegye fel az útlevél pecsételt, Tankoljon újra, majd szálljunk le a szigetről. Tovább megyünk délre a gyönyörű part mentén. Navigációs rendszerünk hirtelen lehetővé teszi, hogy a hegyek felé forduljunk – zavartak vagyunk, de a pálya nagyon szépnek bizonyul. Röviddel a Gospic előtt tökéletes parkolóhelyet találunk a Lika folyón: a kutyák megint igazán tudnak dülöngélni, körbeugrál, futni és fürödni. Quappo úgy néz ki, mint egy aardvark (a víz nagyon sáros), de mindenki boldog. Éjszaka csak a tücskök csicsergését halljuk, különben teljesen csendes. Másnap reggel jönnek a szomszéd kutyák (hisszük, Heinrich és Hilde), kíváncsiak, milyen haverok jöttek.

A kiadós reggeli után továbbutazás a Krka Nemzeti Parkba. Skradinban egy táblát látunk közvetlenül a falu bejáratánál “Ingyenes parkolás” – mondott, készen szépen parkolunk oda Henriette -hez. Alig szálltunk ki a kocsiból, egy fiatal lány jön és szeretne 80 Gyűjtse be a kunát parkolási díjként. Zavarban vagyunk, és kérdéseket teszünk fel: ott, ingyenes parkolási lehetőség csak az étterem látogatói számára áll rendelkezésre (nem látunk itt éttermet) ???

Szerencsére nyaralás módban vagyunk, és nincs kedvünk vitázni – ráadásul ez Horvátország abszolút turisztikai fénypontja – így fizetjük a díjat. Sétálunk a nyüzsgő Skradinon, és több érdeklődés után megtaláljuk a helyes utat a parkhoz. Körbejárás után 4 Kilométerrel a vízesésekhez érünk. Hidakon megy át, Fa sétányok és kavicsos utak a smaragdzöld felett, tiszta víz – egyszerűen idilli és gyönyörű. Hajóval vissza lehet menni, de mi döntünk, csak hogy megint járjam az utat. Nak nek 3,5 Órák kimerülten érkezünk, de szívesen visszatérek Henriette -hez. Csak most 8 Kilométerre a következő parkolóhelyhez Lozovacban – Ma keményen megkerestük a sört.

Van itt egy igazán szép lakóautó park, tökéletes éjszakára. Jól kipihenten és fitt formában vasárnap tovább megyünk Splitbe. Mint minden nagyvárosban, az utazás is józan: csúnya felhőkarcolók, Autójavító műhelyek, Gumiabroncs kereskedő, szemét ………..

Az alkalmazásunknak köszönhetően tökéletes parkolóhely felé tartunk a központ közelében. Rövid séta után közvetlenül a Diocletianus -palotához érkezünk – Split szíve. Ezt a palotát a római császár építette 4. Században épült nyugdíjas otthonként – nem rossz, hogy nyugdíjas életét töltse.

A melegből készült, Örülünk a sok benyomásnak és tömegnek, hogy ismét ki tudjon hajtani a városból. A szép szállás keresése nagyon nehéz, és továbbra is vezetünk – amíg hirtelen nem állunk a boszniai határon. Jól van akkor, menjünk a következő országba 🙂