Útileírás Svédország

15.06.2020 amíg 11.08.2020

Az első hét útvonala.

Eddig fent voltunk 2 hivatalos pályák, amelyek áramot és vizet kínáltak. Különben örülünk, hogy szabadúszók lehetünk. A kutyák lassan hozzászoknak a mindennapi lakóautó élethez, és élvezik a hosszú tengerpartot – és erdei sétákat. Mivel az időjárás egyelőre még nagyon vegyes, a strandokon szinte semmi sem történik. Ez oroszlánvadászaink paradicsoma. Este edzhet és feküdhet az ágyban. Még mindig küzdünk egy kicsit a technológiával és a járművel. Malmö és a technika bekapcsolása után nagyon hangos lett a jármű 3 szabadnap. Ez azért volt, hogy az akkumulátorfigyelő teljesen kikapcsolta a 12 voltos fogyasztókat, és ezzel megbénította a teljes fedélzeti tápellátást. A szükséges gázáramlás is 12 Volt. Most megtudtuk, hogy a Victron akkumulátorvédő 11,5 V kikapcsol. Ezt Simmrishamben egy Victron ügynökség átprogramozta egy feszültségre 9,6 V. Nagyon kedves csapat! Mert 200 Koronák a kávéalapban minden gyorsan megtörtént.Közben viszont tudom, hogy a hűtővel van a probléma. Az automata áramkörben a leírás szerint kell lennie , 15 A motor leállása után percekkel automatikusan átvált gázüzemre. Ő nem ezt tette. A régi mobilunkban nem volt automata rendszer, így magunkra hagyatkoztunk. Egyelőre megismételjük.Most néhány kép az első hétről. Jövő hét elején jelentkezünk a legfrissebb svéd hírekkel.

Útvonala 2 Hét

Miután meglátogattuk a Victron műhelyt és átprogramoztuk az akkumulátorvédőt, minden rendben megy és döntünk 2 Napok a műhely közelében, hogy folytassuk a vezetést Simrishamnban. A Kristianstad felé vezető úton az autónk hangereje elviselhetetlenné válik, és döntünk, hogy az interneten keressünk egy műhelyt az úton. Kristianstad közelében van egy Malte Manson MAN Truck and Bus nevű műhely. Elhaladunk ott, és a helyi férfiak gyorsan gondoskodtak rólunk. Miután benézett az autó alá, a fülke megdőlt, és három férfi nézte a motort. Az egyik nagyon gyorsan felfedezte a hibát. A hengerfej egy helyen erősen bekormosodott. Röviden elbeszélgettek és elmondták nekünk, hogy nem lenne gond folytatni, hiszen előbb meg kellene rendelniük az alkatrészeket és csak pénteken érnek ide. Akkor először a főnököt kellene megkérdezned, hogy ezt pénteken teszik-e vagy esetleg. csak hétfőn tudta megtenni. Felhívták a főnököt és még mindig kérdezték, tudok kártyával fizetni?. Miután minden elrendeződött, Minden személyi igazolványt és papírt megkaptunk péntek reggelre 7.00 óra a találkozó.

Első MAN műhelylátogatás

Henriettenk időben ott volt 7.00 órakor a műhelyben, és otthagyta 9.30 óra. És ismét halkan dorombolt magában. Áldás a majdnem egy hét hangos motorzaj után.

A tettesek

Ban,-ben 2 Napokig felfedeztük Kristianstadot és környékét. Svédországban sem történik sok minden a járvány miatt. Gyönyörű parkolóhelyet találunk a közeli tónál. Alkonyatkor megyünk még egy kört a kutyákkal. Kicsit olyan volt, mint otthon! Itt voltak a gyilkos szúnyogok. Egyértelmű, madárrezervátumban is voltunk. Így hát visszamenekülünk Henriette-ünkhöz, és az estét a kocsiban töltjük. Csütörtökön folytatjuk, strandot találni úszásra. Meg fogjuk találni, A kutyákat azonban nem engedik be a vízbe. A tóparti fürdőhely úszómedenceszerűen, gyaloghidak mentén van kialakítva. Tehát a gyerekek zárt területen vannak, ahol megállhatnak. A felnőttek a válaszfalon kívül is úszhatnak. Ingyenesen használható és jól frekventált. Összességében találjuk, hogy a svéd önkormányzatok sokat tesznek a polgárokért. Miután felváltva hűtjük, menjen tovább az erdőbe. Ott találunk egy régi feketeporgyárat. Van víz és hosszú séta a hűvös erdőben.

Másnap a Lindö Udde-félsziget természetvédelmi területére hajtunk. Ismét egy nagyszerű pálya a természet közepén. A környéken lehetőség van madármegfigyelésre. Szürkelibákat lehet ott látni, Nézze meg a kanadai libákat és sirályokat. Quappo első születésnapját is itt ünnepeljük, a mi kis Rhodesian Ridgebackünk. Süt a nap, mindannyian kimerültek vagyunk, és élvezzük a békét és a csendet, a hűvös Balti-tenger és a meleg.

Innen autóval kb 100 km-re a part mentén, és kb 5 km-re Kalmar előtt egy szép pálya a tenger mellett Ekövägenben. Itt ismét egy medence a Balti-tengeren . Itt is élvezzük a hűs vizet. Este elmegyünk sétálni a kutyákkal és vargányát találunk, amit aztán tésztával és fűszernövényekkel elkészítünk vacsorára. Kalmarban teszünk egy kellemes sétát a kastélyparkban, és kényeztetjük magunkat néhány fahéjas zsemlével és egy kávéval a szinte üres városban.

Az éjszakát a szigetországban töltjük egy in 1335 már említett Ödängla nevű hely. Eddig ez a legszebb pálya, amit itt Svédországban találtunk. Ez csodálatos a kutyák számára, mert itt a vízen játszhatnak és ropoghatnak. A nyugalom szinte kísérteties. Ülünk az autó előtt, és távcsővel nézzük a kis szigeteket és nézzük a madarakat .

Ma az utolsó napot a keleti parton töltjük, és Oskarshamnban töltjük az éjszakát a kikötőben. Csendes szép hely közvetlenül a víz mellett. A legtöbb táborozó térítés ellenében tartózkodik a nagy kikötőben. A kisváros, mint eddig minden város, kihalt.

Oskarshamn jachtkikötő
Útvonal 3 hét és 4 Hét
Gyönyörű túra a Hyaltevad-tó körül viharos időben

Most utána járunk 2 napokkal vissza a turnéra. Egy ajánlásra először Eksjöbe mentünk. A belvárosban nagyon sok nagyon jó állapotban lévő faház található, némelyikük már túl van 450 évek vannak az övék alatt.

Eksjö után Katthultba mentünk. Útközben darukat láttunk. A pályánk a Norre Kvillis Forest Nemzeti Parkban volt. Ez egy kis dzsungel, ami kb 1950 magára van hagyva. Nagyon szép sétákra van lehetőség itt. A szállás helye a parkoló, ahonnan a parkon átvezető körutak vezetnek. Itt van lehetőség WC-k elhelyezésére és szemétszállításra. Nagyon nyugodt. Rajtunk kívül volt ott még egy lakókocsi.

Innen másnap tovább indulunk a part felé. Az útvonal Vimmerbyn keresztül Västervikbe visz. Mivel Norre Kvillist csak délben hagytuk el egy második hosszú túra után, ezért csak felé jövünk 18.00 óra ott. Megtelt a parkoló Västervikben a kikötőben, és tovább kell mennünk a közeli Gränsöbe. 5 km-re, és egy kastélyos natúrparkban fekszik. Egy gyönyörű körkörös túraútvonal is található egy szarvaskertben és gyönyörű fürdőöblök mellett. Sajnos fúj a szél és túl hűvös, csak még egy kört sétálunk a kutyákkal. Másnap reggeli után sétálunk Västervikben. Sajnos itt a Corona miatt szinte semmi nem történik. Sok kávézó, A bárok és éttermek elgondolkodtatnak bennünket, milyen zsúfolt lehet itt normál körülmények között. A város központjában gyönyörű, Svédországra jellemző faházak állnak. Mert Svédországban minden szupermarket vasárnap is nyitva van, feltöltjük a készleteinket, és továbbmegyünk egy közeli kis helyre, közvetlenül a szigetország egyik sziklán.

Egy igazán-nagyon csendes éjszaka után továbbutazunk a közeli Gladhammar városba egy ajánlott túrára. Mivel mi is szeretnénk éjszakázni, elhagyjuk az utat és egy erdei ösvény végén találunk egy szép helyet az erdő közepén. Innen az ajánlott kb 9 km és szerencséjük van az időjárással. Az erős szél sodorja a felhőket felettünk, hogy csak néha kapjunk néhány cseppet. Találunk rókagombát vacsorára, erdei szamóca és áfonya.

A partról visszamegy az erdőbe. Meglátogatjuk Bullerbyn gyermekeit. Egy kis szép hely 5 házak és egy ugyanilyen nagy parkoló, amelyet körkörös túrák kiindulópontjaként használunk. Első alkalommal fizetünk 50 SK parkolási díjat . Miután megnéztük a térképet, észrevesszük, hogy nem éppen a körkörös túraútvonal miatt vagyunk itt. Ennek ellenére megnézzük Bullerbyn falut. Astrid Lindgren édesapja itt született. Minden épületen a „Bullerbyni gyerekek” című könyvvel kapcsolatos kérdések lógtak. Miután megnéztük a házakat, és most már tudjuk, hol játszott Lasse és Bolle, továbbmegyünk Perlane-be, ahol a körkörös túraútra gyanakszunk.. Először Svédország egyik legrégebbi harangtornyát nézzük meg. Ez innen származik 1392. a körkörös túraútvonalat itt sem találjuk, akkor csak menekülj. Ezután visszautazunk a Hökesjön-tóhoz.

Miután eldöntöttük, hogy maradjon még egy éjszakát a Hökesjön-tónál, kifogy a gázkészletünk. Az interneten keresünk egy töltőállomást Svédországban. Amint azt a különböző jelentésekből láthatjuk, Svédország gázellátása meglehetősen bonyolult. A gázellátás megváltoztatása és a svéd palackokra való átállás nálunk szóba sem jöhet, mivel a palackokat ide Svédországba nem lehet visszavinni. Megérkezett a következő töltőállomás 119 km-re Jönköpingtől. Azonnal elhajtunk és feladjuk a helyet. Közvetlenül Jönköping előtt Husquarnában találunk egy tóra néző pályát. Másnap reggel a gázkereskedésbe hajtunk, és minden gond nélkül megkapjuk a miénket 2 Gázpalackok a 660 SK újratöltve. (Drága!!) Utána bevásárolunk és találunk egy szép tavat Vaggerydben az erdőben. Megyünk fürdeni, majd keresünk áfonyát és megszervezzük az autót 4. rosszat. Esténként használjuk a parton lévő tűzrakóhelyet, és élvezzük a gyorsan elszálló felhőket, amelyek visszatükröződnek a tóban és a nyugalmat.. A kutyák sokat tréfálhattak és játszhattak itt. Most jön a hír, hogy a poszt, amelyet továbbítottunk Svédországnak, végre megérkezett a Hyaltevardra. A másnapi út tehát világos. Visszautazunk Juttához és Ulfhoz, és újra élvezzük vendégszeretetüket.

Most a Hyaltevardon vagyunk, és megkapjuk a leveleinket. Ez egy előre fizetett kártya, Susanne mobiltelefonjára szánták. Svédországban vettünk egy másik kártyát, hogy aktiváljuk a routerünket. Az akkreditáció egyáltalán nem volt egyszerű, mert nem tudtál váltani és kiválasztani a nyelvet az interneten. Szóval mindent svédül írtak le. De sok türelemmel Susanne néhány óra múlva sikerült. Fut. Most ismét a mi oldalunkon dolgozhatunk. A legfrissebb hírek a norvég kormánytól, továbbra is megtiltják a Svédországból utazó nyaralók belépését az országba, gondolkozzunk egy pillanatra, az útvonal megváltoztatásához, visszautazni Németországba, és onnan a körút Lengyelországon keresztül……. csak menj fordítva ? De némi oda-vissza fordulás után meghoztuk a döntésünket, hogy tovább maradjon a Svédországon keresztül vezető úton. Jövő héten ismét több hír.

utazási program 5 Hét

A nemzeti parkban Omberg Ecopark kezelünk egy gyönyörű, knapp 9 km hosszú körpályán és este kellemesen elfáradtak. Nagyon közel találunk egy gyönyörű pályát kilátással és naplementével (lásd a fenti képeket) a Vättern-tavon. Úgy tűnik, a hely ismert, mert az emberek fél éjszakánként ide vezetnek, hogy élvezzék a kilátást. Reggeli után továbbutazunk Vadstenába, egy szép hely a Vättern-tónál egy gyönyörű barokk kastéllyal. Itt látjuk először túránkon (korona trotz) sok látogató és turista.

Vadstena vára

A városnézés után a Vättern-tó mentén haladunk tovább Motalába. Ott szeretnénk megnézni a régi Gotát – Csatorna, amelynek Stockholmot és Göteborgot kellett volna összekötnie, megnézi. Gazdaságilag valószínűleg soha nem lehetne megfelelően használni. Ma főként turizmusra használják a "házhajókkal Svédországon keresztül". Azóta már 18.00 az óra az, folytassuk, hogy találjunk egy szép szállást Henriette-ünknek valami tónál. A "Trollsfall"-nál találjuk meg, egy kis tó a cinkbánya közelében. Rajtunk kívül van itt még egy lakóautó Németországból.

Henriettenk a Trollsfallban

Másnap reggel egy frissítő fürdőzés után továbbutazunk Askesundba. Itt vizet kaphat a kikötőben, és továbbhaladhat a Tiveden Nemzeti Parkba, amely állítólag Svédország egyik legszebb nemzeti parkja. Esik az eső. Susanne legfontosabb alkalmazása szerint azonban csak odáig szabad mennie 15.00 óra esőben. Szóval várunk 1,5 szabad óra, hiszen sem mi, sem a miénk 2 a kutyák kedvelik, ebben az időben kimenni a szabadba, és játékkal és kávéval múlatni az időt. Sajnos az alkalmazás hibás volt, ezért hagytuk az autót 18.00 Óra esős körhöz. De szórakoztató is, majd meglátjuk, mi vár itt ránk holnap. Miután betakarítottunk még egy csésze áfonyát, szállást keresünk egy közeli horgásztónál, és reméljük, hogy másnap jobb idő lesz.

Körkörös séta a Tiveden Nemzeti Parkban

Az időjárás istene jót jelent velünk, és vele futunk 10 km legnagyobb körút, megkerülni a tavat. Ez csodálatos ! A pálya nagyon szórakoztató, változatos és sűrű erdőkön keresztül vezet, a tó feletti sziklákon és a sok áfonyán keresztül. Este mély horkolást hallunk a kutyabarlangból – ma kihívtuk őket. Nekik is át kellett mászni a sziklákon.

Horkolás a kutyabarlangból

Másnap reggel visszautazunk Askesundba, ahogy a rendszerben a víznyomás csökken. Teljesen le kell engednünk a vizet, majd meg kell találnunk az eltömődést. Mert ott is kaphatunk vizet, nem probléma. A tetteseket eltávolítják. Ez műanyag forgács, amelyeket nem távolítottak el a tartályból a vízrendszer telepítésekor. Sérülés, hogy itt olyan felületes volt a munka.

Még aznap este megtaláltuk a legmagányosabb helyet Henriette-ünknek. Egyenesen az erdőbe ment, le egy kis lejtőn, majd találtunk egy helyet, aki úgy tűnt, nekünk készült.

Az erdő közepén

Ma Örebrön keresztül Glanshammarba mentünk

Örebro kastély
Ragyogó kalapácsok körül 1.00 este óra

A Corona miatt jobb oldalunkon hagyjuk el Stockholmot, és Skoklosteren keresztül haladunk, egy másik kastély, amely körül 1650 nem király, hanem tábornok építette, Uppsala felé. Skoklosterben maradjon éjszakára a tengerparton, és tegyen egy szép körsétát az erdőben és a tó mentén. A kastélyban is sok minden történik.

Skokloster kastély

Másnap reggel süt a nap, és egy ideig élvezzük a tengerparton, mielőtt elindulunk Uppsala felé.

Kastély Uppsalában

Uppsala szép hely, kis diákváros – ezt nagyon gyorsan láthatja a sok bicikliből és kocsmából. Van egy kis kastély, látogassa meg a katedrálist és a régi egyetemi épületeket.

Minden fotó elkészült, és az utazás folytatódhat. Még egy kis megállót kell tennünk, és a bevásárlóközpontban kelléket szereznünk. Vasárnap is itt minden nagy üzlet nyitva tart 22.00 és az ICA még mindig nagyon látogatott. A svédek valószínűleg szeretnek késztermékeket vásárolni – több kilométernyi polc és láda van belőlük.

Kastélykert Uppsalában

Az éjszakát a Testen fürdőtónál töltjük, itt jön az este 22.30 Egy másik anyuka a lányával beugrott fürdeni ….. Más országok, andere Akkor !

A következő nap (Egyébként július 20-a van) Öregrundra látogatunk, egy nagyon szép kis kikötőváros, sok turistával. Sétálunk egy kicsit, egyél egy finom fagylaltot ( különleges fajták itt az édesgyökér és az áfonya) és ismét talál egy szép helyet közvetlenül a tenger mellett. Még merünk is, hogy gyorsan megmártózzon a Balti-tengerben, ez nagyon üdítő !

Útvonala 6 Hét
Utána a part mentén haladva Öregrund városába
Itt nem csak a fejek maradnak hűvösek

Az ablakból nyíló kilátás ismét a takaró alá engedi kúszni: minden szürke és esik az eső. Egyszer majd eldöntjük, kelj fel és menj tovább. A következő megálló Gävle, van itt egy remek városi park és a svédek a változékony idő ellenére piknikeznek, A grill, Játssz minigolfot és lazíts.

A Gävle Városligetben

Jutalomként Henriette ma is tud egy kicsit a pályákon menni: élvezi a pályánkhoz vezető off-road útvonalat. Találunk egy nagyon magányos helyet egy kőparton, gyújts tüzet és élvezd a naplementét. Meghal 2 A fiúk agility és mászó gyakorlatokat végeznek a köveken, szép vége a napnak.

Norresund: tereppályán keresztül elérhető nagyszerű pálya
Míg néhányan összebújnak a tűz mellett,
a másik élvezi a szelet !

Boldogok vagyunk: másnap reggel ismét kisüt a nap ! Gyorsan gyűjtünk egy kis áfonyát és erdei szamócát reggelire, majd ismét elhagyjuk a szép helyet.

Továbbutazunk Enängerbe, találunk egy szép parkolóhelyet közvetlenül a víz mellett, azonban sok minden történik itt a mi ízlésünk szerint: újra és újra jön egy autó vagy hajó, késő este még egy VW busz is, aki szintén itt marad. De az emberek mind nagyon kedvesek és nyugodtak, csodálkozzunk a mi Henriette-ünkre és persze rá 2 Hundis.

Első próbálkozások a Rollei GND szűrővel 8 Enangerben, egy másik parkolóhely a Balti-tengeren

Valójában jól kezdődik a nap: a szabadban reggelizünk, majd tovább észak felé. Nak nek 10 kilométerre, az ígéretes nap azonban hirtelen véget ér: Henriette csak áll ? Hans-Peter megpróbálja megjavítani, úgy tűnik, mintha nem kapna üzemanyagot (ez már megvolt, mielőtt elhagytuk Németországot). Értelmetlen, egyszerűen nem akar elindulni. Jutta és Ulf segítségével, akik vontatási szolgáltatást keresnek számunkra telefonon, utána jön 2 órákig haladt el mellette egy kedves szerelő a nagy vontatójával. Mindent a helyszínen ellenőriz, és nem tud magyarázatot adni, miért nem indul be a jármű. Végül a szelep, amit már Németországban cseréltünk, újra bővült, és íme: Henriette megint sétál – ezeket azonban már nem lehet kikapcsolni, ami csak leállással működik.

Fizetjük a kedves szerelőt (rúd, számla nélkül, ez Svédországban is olcsóbb) és menj vissza egy kicsit, hogy eljussak egy műhelybe. Meggondoljuk magunkat, és döntsön, autóval a sundsvalli MAN műhelybe. Útban a parkolóhelyünkhöz egy körülálló lucfenyő letépi a külső tükrönket – Micsoda nap ! már írtam, hogy persze ma esett az eső ?

Másnap reggel autóval megyünk a műhelybe és utána 3 óra ismét minden rendben a világgal: új tükör és szelep kiegyenesedett. Megnézzük a sárkányokat Sundsvallban, kényeztessük magunkat egy cappuccinóval egy finom kanebullarral, majd induljunk el Spikarna szép halászfalujába Alnön szigetén..

Sárkányok Sundsvallban
A körmök

Az utazás a Höga Kusten irányába folytatódik. Útközben megtekintjük Timrå-ban a Merlo-kastélyt, hogy egy német emigráns, aki a faiparban kereste a pénzét, épült.

Merlo kastély
Pitch Älgsjö

Nagyon szép pályát találunk: közvetlen am Meer, gyönyörű erdőkkel körülvéve, és mindannyian egyedül vagyunk. Később egy svéd mobilház is csatlakozik hozzánk, egy idős házaspár dalmatával ! A fiúk legnagyobb örömére egy lány ! Tehát kiterjedt ropogtatás és játék van, igazi szerencse.

Rövid séta a pályától Nordingråig
Skuleskogen Nemzeti Park a magas parton

Reggeli és a vízszivattyú kis javítása után utunk a Skuleskogen Nemzeti Parkba. Ha szép idő van, kirándulunk 3 órákon át az erdőben, áfonya és patakok. Nagyon szeretjük a parkot, hogy mi döntjük el, hogy a következő napot is itt töltse. Ezért az éjszakát közvetlenül a park déli bejárata előtt töltjük, és egy jó kirakós játékkal zárjuk a napot.

A kis barátnak itt is van fürdő a túra alatt
Feljutás Slåttdalsskrevanba
Slåttdalsskrevan szurdok, ha esik

hétfő reggel: szürke és esős – inkább maradunk még egy kicsit a kocsiban és reménykedünk, hogy eláll az eső. Az időjárás istenének van megértése, hogy végre elkezdhessük. Ma hatalmas sziklamezőkön kúszunk át, magas sziklák és kidőlt rönkök. Egy nagy sziklabarlanghoz érünk, itt még egy kis lekvár is van, annyi túrázó van úton. A túra elég fárasztó, főleg a csúszós sziklákon van minden: mindketten megcsúszunk, még a kutyák is küzdenek.

Slåttdalsskrevan szurdok a Skuleskogen Nemzeti Parkban esőben és ködben
A mai étkezés biztosított
Útvonal 7 Hét

Elhagyjuk a Hogä-partot, és Nordmalingban töltjük az éjszakát egy nagy téren, közvetlenül a tenger mellett. Járművünket ismét megcsodálják, és egy svéddel való beszélgetést ajánljuk a bjurholmi jávorszarvasfarmnak. Így minden további nélkül változtatunk az útvonalon, és másnap kicsit befelé hajtunk. A jávorszarvas farm kiábrándító, másrészt valóban az első jávorszarvasunkat látjuk az útszélen !

És akkor ott állt 2 Jávorszarvas az út szélén Granöben

A késő délutáni órákban elérjük a Mårdselforsen Natúrparkot, egy kis park a Vindeläven-zuhatag mellett. A folyón rozoga függőhidakon és különféle fahidakon kelünk át, bátorságpróba a kutyák számára ! De oroszlánvadászaink bátrak és megtehetik. Este találunk egy helyet a folyó mellett – szép, de vannak hibák – nagyon, nagyon, sok-sok !! Ez még nekünk, szúnyogtesztelt Erfeldernek is túl sok – bemenekülünk a biztonságos autóba.

Másnap menekülünk a kártevők elől, és visszahajtunk a partra. Bjuröklubbban találjuk éjszakai szállásunkat, van itt egy gyönyörű homokos strand és a fiúk újra kiengedhetik a gőzt. Másnap kirándulunk a világítótoronyhoz, ismét sok sziklán megy át, törmelék és sár.

Bureau Island Club

Lassan megint el kell mosni pár dolgot és így keresünk egy mosógépes kempinget. Fiske táborban kötünk ki és ahogy el tudod képzelni, ez a hely főleg a horgászatról szól. De előbb a szennyesről gondoskodunk, aztán majd 3 Csak mosás után vagyunk újra igazán "tiszták".. Az összes többi táborozó horgászik, grillezés és dohányzás elfoglalt, van egy nagy halastó pisztránggal és lazaccal.

A part mentén haladunk egészen Luleå előtt: az éjszakát Mörömben töltjük. Kisváros szép kikötővel. Este még látunk néhány darut a réten, különben nem történik itt semmi. Sajnos a jávorszarvas ma sem jöhet át, amelyet állítólag már itt is láttak.

Luleå-ban találunk még egy szuper szép homokos strandot és itt is lehet (valószínűleg egyelőre utoljára) úszni a Balti-tengerben. Délután a "kék elefánt" jön hozzánk – egy német házaspár, akik szintén a mobiljukkal, Lánya és kutya kint vannak Svédországban. Kicsit beszélgetünk a boltról és megvizsgáljuk a járműveket, aztán húzzák 4 folytatni.

Naplemente Luleában

Most elhagyjuk a partot, és befelé tartunk. Útközben látunk egy jávorszarvas anyát a kicsivel !! Nagyon boldogak vagyunk, hogy mindkettőjüket láttuk.
A Storforsenben találjuk a mai helyet, megint magányos, közvetlenül a folyón, és egyszerűen fantasztikusan gyönyörű. Másnap a természetvédelmi területre vonulunk, sok kis híd van itt, Piknikezőhelyek és kandallók a Piteälven-zuhatag közepén.

Délután kicsit feljebb érkezünk a Trollforsen vízeséshez – lenyűgöző zuhatagok is vannak itt. Egy éjszakát töltünk, és egész éjjel a folyó nyugtató hangját hallgatjuk.

Haladjon tovább Jokkmokk felé – nagyon jól hangzik a név, hogy nagyon várjuk a várost. Útközben rénszarvasokat látunk, végül büszkén kelünk át a sarkkörön. Egyedül vagyunk ott, és nyugodtan tudunk szuvenír fotókat készíteni.

Jokkmokkban felkeressük a turisztikai információkat, és térképeket töltünk fel, terveket és tippeket. Aztán újratöltik az ellátást, és íme, Hirtelen egy GG rendszámú Defender áll mellettünk az ICA parkolójában. – milyen szép egybeesés. Ez egy pár srác Mörfeldenből, akik itt is mozgásban vannak.
Este egyedül vagyunk a Lila Ävenben, élvezze vacsoránkat és egy pohár vörösbort a gyönyörű naplementében.

Másnap reggel a nap kicsal minket az ágyból, és megmosakodunk a frissítő folyóvízben. A bőséges reggelivel megerősítve az út Kvikkjokk felé folytatódik. Akkor fel 100 Kilométernyi vezetés találkozik velünk érezhető 10 Autos, Rénszarvas és Reineke mester. Kvikkjokk az út végén van, innen már csak gyalog lehet továbbmenni.

Egy kis túrára megyünk, de fél után abba kell hagyni – a gyilkos szúnyogok felfalnak minket. Ezzel szemben az erfeldeni szúnyogok valóban plüssállatok. Még a kutyák is teljesen idegesek, és csak vissza akarnak menni a barlangjukba.

Másnap felvértezzük magunkat Myggával, Autan és Thermacell – így a szúnyogoknak esélyük sincs. Kirándulunk 4 kilométer felfelé, jöjjön el a vízeséshez, és legyen jutalma egy gyönyörű kilátással a deltára. Visszatérve a völgybe egy kávéval kényeztetjük magunkat fahéjas zsemlével, Megérdemeljük. Visszaúton Jokkmokkba rénszarvast látunk, az útvonal nagyon szép, ha süt a nap.

Visszatérve Jokkmokkba, a folyó mellett keressük a pályánkat, már van VW busz Berlinből. Rövid köszönés után megállunk mögötte. Este iszunk egy sört a kedves berlini Stefannal és beszélgetünk Henriette-ről, Korona, Svédország ….. szép este van.

Mert a hely nagyon szép és az időjárás is csak jót ígér, mi döntünk, hogy másnap legyen itt egy lusta nap: mosunk egy kicsit, élvezze a napot, és fejezze be az estét egy tűz mellett. A szemközti oldalon egy német mobilház is található, Instagramon keresztül kerestek meg minket ? Néha az új média is nagyon vicces.

Ez volt az utazás a 8 Hét

Hallottuk a hírekben, hogy Västerbottenben megnyílt a határ Norvégia felé – így minden további nélkül döntünk, hogy változtassunk az útvonalunkon, és ne menjünk tovább Svédország északi részébe. Ehelyett egy kicsit visszafelé hajtunk, és a "kék ösvényen" haladunk a norvég határ felé.

Nem sokkal a határ előtt találunk egy kedves német állatorvost, aki beadja kutyáinknak a Norvégiában kötelező féreghajtó tablettákat. Most újra meg kell tennünk 24 órákat várni, akkor szerencsét próbálhatunk. Utoljára találunk egy szép helyet a folyóparton, élvezze a békét és az utolsó naplementét Svédországban – egy igazán fantasztikus úti cél.

Válaszolj

Az e-mail címed nem kerül nyilvánosságra. A kötelező mezők meg vannak jelölve *

hiba

Élvezze ezt a blogot? Kérem terjessze az igét :)