Cestovní zpráva Švédsko

15.06.2020 dokud 11.08.2020

Trasa prvního týdne.

Zatím jsme byli nahoře 2 oficiální hřiště, která nabízela elektřinu a vodu. Jinak jsme rádi, že jsme na volné noze. Psi si pomalu zvykají na každodenní život v obytném voze a užívají si dlouhou pláž – a procházky lesem. Vzhledem k tomu, že počasí je zatím velmi smíšené, na plážích se skoro nic neděje. To je ráj pro naše lovce lvů. Můžete cvičit a večer ležet na palandě. Stále trochu bojujeme s technikou a vozidlem. Po zapnutí Malmö a technologie bylo vozidlo velmi hlasité 3 volno. To bylo proto, že hlídač baterie úplně vypnul 12voltové spotřebiče a tím paralyzoval celé palubní napájení. Také potřebný průtok plynu 12 Volt. Nyní jsme to zjistili, že Victron Battery Protector 11,5 V se vypne. To bylo přeprogramováno v Simmrisham agenturou Victron na napětí 9,6 PROTI. Velmi pěkný tým! Pro 200 Koruny v kávovém fondu se všechno udělalo rychle. Mezitím to však vím, že problém je v lednici. V automatickém obvodu by měl podle popisu , 15 Automaticky přepnout na plyn minuty po zastavení motoru. Neudělal to. Ve starém mobilu jsme neměli automatický systém, tak jsme se spoléhali sami na sebe. Zatím to zopakujeme a teď pár obrázků z prvního týdne. Začátkem příštího týdne se vám ozveme s nejnovějšími zprávami ze Švédska.

Itinerář 2 Týden

Po návštěvě dílny Victron a přeprogramování chrániče baterie je vše v pořádku a my se rozhodujeme 2 Dny v blízkosti dílny pokračovat v jízdě v Simrishamnu. Cestou do Kristianstadu se objem našeho auta stává neúnosným a rozhodujeme se, hledat na internetu dílnu na naší cestě. Nedaleko Kristianstadu se nachází dílna s názvem Malte Manson MAN Truck and Bus. Projíždíme kolem a místní muži se o nás rychle postarali. Po nahlédnutí pod auto byla kabina nakloněná a tři muži se podívali na motor. Jeden na chybu přišel velmi rychle. Hlava válců byla na jednom místě silně zanesená sazemi. Krátce si popovídali a řekli nám, že by nebyl problém pokračovat, protože by museli nejdřív objednat náhradní díly a dostanou se sem až v pátek. Pak byste se museli nejprve zeptat šéfa, ať už to dělají v pátek nebo možná. mohl to udělat až v pondělí. Zavolali šéfa a stále se ptali, mohl bych platit kartou?. Poté, co bylo vše vyřízeno, Všechny doklady a doklady jsme dostali na páteční ráno 7.00 naplánovat schůzku.

První návštěva dílny MAN

Naše Henriette tam byla včas 7.00 hodin v dílně a nechal to v 9.30 hodiny. A znovu pro sebe tiše předla. Požehnání po téměř týdnu hlasitého hluku motoru.

Viníci

V 2 Dny jsme prozkoumávali Kristianstad a jeho okolí. Ani tady ve Švédsku se toho kvůli pandemii moc neděje. U nedalekého jezera nacházíme krásné parkovací místo. Za soumraku jdeme na další kolo se psy. Bylo to trochu jako doma! Byli tu vražední komáři. Průhledná, byli jsme také v ptačí rezervaci. Utíkáme tedy zpět k naší Henriette a trávíme večer v autě. Pokračujeme ve čtvrtek, najít pláž na koupání. Najdeme ho, Psi však do vody nesmí. Koupaliště u jezera je řešeno jako koupaliště pomocí lávek. Děti jsou tedy v uzavřeném prostoru, kde mohou stát. Dospělí mohou plavat i mimo přepážku. Je zdarma k použití a je hojně navštěvován. Celkově najdeme, že švédské obce dělají pro občany hodně. Poté, co se vystřídáme chlazení, pokračovat do lesa. Tam najdeme starou továrnu na černý prášek. Je tam voda a dlouhá procházka chladivým lesem.

Další den přejíždíme do přírodní rezervace poloostrov Lindö Udde. Opět skvělé hřiště uprostřed přírody. V oblasti jsou příležitosti k pozorování ptáků. Můžete tam vidět husy šedé, Sledujte kanadské husy a racky. Také zde slavíme Quappovy první narozeniny, náš malý rhodéský ridgeback. Sluníčko svítí a my všichni jsme vyčerpaní a užíváme si klidu a pohody, chladné Baltské moře a teplo.

Odtud jedeme cca 100 km podél pobřeží a najít o 5 km před Kalmarem pěkné hřiště u moře v Ekövägen. Zde opět koupaliště v Baltském moři . Užíváme si tu i chladnou vodu. Večer jdeme na procházku se psy a nacházíme hříbky, které pak připravujeme s těstovinami a bylinkami k večeři. V Kalmaru se pěkně projdeme v zámeckém parku a dopřejeme si pár skořicových rohlíků a kávu v téměř prázdném městě.

Noc trávíme na souostroví v in 1335 již zmíněné místo zvané Ödängla. Je to zatím nejhezčí hřiště, které jsme našli tady ve Švédsku. Pro psy je to úžasné, protože si mohou hrát a dovádět přímo tady na vodě. Ten klid je téměř děsivý. Sedíme před autem a dalekohledem se díváme na malé ostrůvky a pozorujeme ptáky .

Dnes trávíme poslední den na východním pobřeží a nocujeme v Oskarshamnu v marině. Pěkné klidné místo přímo u vody. Většina táborníků je ve velkém přístavu za poplatek. Městečko, jako dosud všechna města, vymřelo.

Oskarshamn Yacht Harbor
Trasa 3 týden a 4 Týden
Krásná túra kolem jezera Hyaltevad v bouřlivém počasí

Teď jsme po 2 dny zpět na turné. Na doporučení jsme jeli nejprve do Eksjö. V centru města je spousta velmi zachovalých dřevěných domů, některé přes 450 mít roky za sebou.

Po Eksjö jsme jeli do Katthultu. Cestou jsme viděli jeřáby. Naše hřiště bylo v národním parku Norre Kvillis Forest. Jedná se o malou džungli, která existuje již cca 1950 je ponechán sám sobě. Jsou zde možné velmi pěkné procházky. Místem k pobytu je parkoviště, ze kterého vedou okružní cesty parkem. Je zde možné WC a odvoz odpadu. Je to velmi klidné. Kromě nás tam byl ještě jeden táborník.

Odtud pokračujeme další den směrem k pobřeží. Trasa nás zavede přes Vimmerby do Västerviku. Protože jsme Norre Kvillis opustili až v poledne po druhém dlouhém výšlapu, přicházíme teprve směrem 18.00 hodiny tam. Parkovací místo ve Västerviku v přístavu je plné a my musíme pokračovat do nedalekého Gränsö To je právě ono 5 km dále a leží v přírodním parku se zámkem. Je zde také krásná okružní turistická stezka přes výběh s jeleny a kolem krásných koupacích zátok. Bohužel je větrno a příliš chladno a se psy chodíme ještě jednou. Druhý den ráno po snídani jdeme na procházku Västervikem. Bohužel se tu kvůli Coroně skoro nic neděje. Spousta kaváren, Bary a restaurace nás nechávají přemýšlet, jak moc tu za normálních podmínek může být plno. V centru města stojí krásné dřevěné domy typické pro Švédsko. Protože ve Švédsku jsou všechny supermarkety otevřené i v neděli, doplňujeme zásoby a pokračujeme na nedaleké malé místečko přímo na útesu v souostroví.

Po opravdu, opravdu klidné noci jedeme do nedalekého města Gladhammar na doporučenou túru. Protože chceme i přespat, scházíme ze silnice a najdeme si pěkné místo uprostřed lesa na konci lesní cesty. Odtud jdeme doporučenou trasou cca 9 km a mají štěstí na počasí. Silný vítr žene mraky nad námi, abychom jen občas dostali pár kapek. Najdeme nějaké lišky k večeři, lesní jahody a borůvky.

Od pobřeží se vrací zpět do lesa. Navštěvujeme děti z Bullerbynu. Malé pěkné místo s 5 domy a stejně velké parkoviště, které využíváme jako výchozí bod pro okružní túru. Poprvé platíme parkovné 50SK . Po nahlédnutí do mapy zpozorujeme, že tu nejsme správně pro okružní turistickou stezku. Přesto se podíváme do vesnice Bullerbyn. Zde se narodil otec Astrid Lindgrenové. Na každé budově visely otázky o knize „Děti z Bullerbynu.“ Poté, co jsme si prohlédli domy a nyní víme, kde si Lasse a Bolle hráli, pokračujeme do Perlane, kde tušíme okružní turistickou stezku. Nejprve se podíváme na jednu z nejstarších zvonic ve Švédsku. Tento je z 1392. nenajdeme zde ani okružní turistickou stezku, pak jen utéct. Poté jedeme zpět k jezeru Hökesjön.

Poté, co jsme se rozhodli, zůstat ještě jednu noc u jezera Hökesjön, naše zásoby plynu docházejí. Hledáme na internetu čerpací stanici ve Švédsku. Jak můžeme vidět z různých zpráv, dodávka plynu ve Švédsku je poměrně komplikovaná. Změna dodávky plynu a přechod na švédské lahve u nás nepřipadá v úvahu, protože zde ve Švédsku nelze vrátit lahve. Další čerpací stanice je uvnitř 119 km od Jönköpingu. Hned vyjedeme a místo vzdáme. Těsně před Jönköpingem najdeme hřiště v Husquarně s výhledem na jezero. Druhý den ráno jedeme do obchodu s plynem a bez problémů seženeme svůj 2 Plynové láhve pro 660 SK doplněno. (Drahý!!) Potom nakupujeme a nacházíme pěkné jezero ve Vaggerydu v lese. Jdeme se koupat, pak hledáme borůvky a organizujeme auto do 4. špatný. Večer využíváme ohniště na pláži a užíváme si rychle ubíhajících mraků, které se odrážejí v jezeře a klidu. Psi zde mohli dovádět a dovádět. Nyní přichází novinky, že příspěvek, které jsme předali do Švédska, konečně dorazil do Hyaltevardu. Cesta na další den je tedy jasná. Jedeme zpět do Jutty a Ulfa a znovu si užíváme jejich pohostinnosti.

Nyní jsme v Hyaltevardu a dostáváme poštu. Je to předplacená karta, určeno pro Susannin mobilní telefon. Ve Švédsku jsme si koupili další kartu, aktivovat náš router. Akreditace nebyla vůbec jednoduchá, protože jste nemohli přepnout a vybrat jazyk na internetu. Vše bylo tedy popsáno ve švédštině. Ale s velkou trpělivostí to Susanne po pár hodinách zvládla. To běží. Nyní můžeme opět pokračovat v práci na naší straně. Nejnovější zprávy od norské vlády, Cestující rekreanti ze Švédska budou mít nadále zákaz vstupu do země, zamysleme se na chvíli, ke změně trasy, cesta zpět do Německa a odtud cesta přes Polsko……. prostě jdi opačně ? Ale po chvíli tam a zpět jsme se rozhodli, zůstat dále na cestě přes Švédsko. Další novinky opět příští týden.

itinerář 5 Týden

V národním parku Omberg Ecopark se nám daří krásně, knapp 9 km dlouhou okružní trasu a jsou večer příjemně unaveni. Najdeme krásné hřiště s výhledem a západem slunce velmi blízko (viz obrázky výše) na jezeře Vättern. Zdá se, že místo je známé, protože sem lidé jezdí půl noci, aby si užili výhled. Po snídani pokračujeme do Vadsteny, pěkné místo u jezera Vättern s krásným barokním zámkem. Tady vidíme poprvé na našem turné (corona trotz) mnoho návštěvníků a turistů.

Zámek Vadstena

Po prohlídce města pokračujeme podél jezera Vättern do Motaly. Tam se chceme podívat na starou Gotu – Kanál, která měla spojovat Stockholm a Göteborg, podívat se na. Ekonomicky by se to asi nikdy nedalo pořádně využít. Dnes se používá hlavně pro turistiku s "hausbóty přes Švédsko". Od toho už 18.00 hodiny jsou, pojďme dál, najít pěkné místo k pobytu pro naši Henriette u nějakého jezera. Najdeme ho v "Trollsfall", malé jezírko poblíž zinkového dolu. Kromě nás tady jezdí ještě jeden obytný vůz z Německa.

Naše Henriette v "Trollsfall"

Druhý den ráno po osvěžujícím koupání pokračujeme do Askesundu. Zde můžete nachytat vodu v přístavu a pokračovat do národního parku Tiveden, o kterém se říká, že je to jeden z nejkrásnějších národních parků ve Švédsku. Prší. Podle Susanniny nejdůležitější aplikace by to však mělo jít jen tak daleko 15.00 hodiny prší. Takže čekáme 1,5 hodiny volna, protože ani my, ani naši 2 psi mají rádi, jít v tomto počasí ven a trávit čas hrou a kávou. Bohužel aplikace byla špatná a auto jsme nechali proti 18.00 Hodiny na dešťové kolo. Ale je to také zábava a uvidíme, co nás tu zítra čeká. Poté, co jsme sklidili další šálek borůvek, hledáme ubytování u rybářského jezera poblíž a doufáme, že příští den bude lepší počasí.

Okružní procházka v národním parku Tiveden

Bůh počasí to s námi myslí dobře a my běžíme s ním 10 km největší okružní trasa, jít kolem jezera. To je úžasné ! Trať je skvělá zábava, je pestrá a vede hustými lesy, přes skály těsně nad jezerem a skrz spoustu borůvek. Večer slyšíme z psí jeskyně hluboké chrápání – dnes jsme je vyzvali. I oni museli lézt přes kameny.

Chrápání z psí jeskyně

Druhý den ráno jedeme zpět do Askesundu, jak klesá tlak vody v systému. Potřebujeme úplně vypustit vodu a pak najít ucpání. Protože i tam můžeme dostat vodu, to není problém. Viníci budou odstraněni. Jsou to plastové hobliny, které nebyly odstraněny z nádrže při instalaci vodního systému. Zranění, že práce zde byla tak povrchní.

Ten samý večer jsme pro naši Henriettu našli zatím nejosamělejší místo. Šlo to přímo do lesa, po malém svahu a pak jsme našli místo, který pro nás vypadal jako stvořený.

Uprostřed lesů

Dnes jsme jeli přes Örebrö do Glanshammaru

Hrad Örebro
Kolem zářící kladiva 1.00 hodin v noci

Kvůli Coroně opouštíme Stockholm po naší pravici a jedeme přes Skokloster, jiný hrad, které kolem 1650 nepostavil král, ale generál, směrem na Uppsalu. Ve Skoklosteru přenocujte na pláži a udělejte si pěknou okružní procházku lesem a podél jezera. Na hradě se toho také hodně děje.

Zámek Skokloster

Druhý den ráno svítí sluníčko a my si to chvíli užíváme na pláži, než se vydáme do Uppsaly.

Hrad v Uppsale

Uppsala je pěkná, malé studentské město – můžete to vidět velmi rychle z mnoha kol a hospod. Je tam malý zámek, návštěva katedrály a starých univerzitních budov.

Všechny fotky jsou pořízeny a cesta může pokračovat. Ještě musíme udělat malou zastávku a nabrat zásoby v obchodním centru. Všechny velké obchody zde mají otevřeno i v neděli 22.00 a ICA je stále hojně navštěvována. Švédové asi rádi kupují hotové výrobky – jsou tam kilometry polic a truhlic.

Zámecká zahrada v Uppsale

Noc strávíme u jezera ke koupání Testen, přichází večer 22.30 Zastavila se u nás další maminka s dcerou, aby se vykoupala ….. ostatní země, andere Pak !

Další den (Mimochodem, je 20. července) navštívíme Öregrund, velmi pěkné malé přístavní město se spoustou turistů. Trochu se procházíme, jíst lahodnou zmrzlinu ( speciálními odrůdami jsou zde lékořice a borůvky) a najít si zase pěkné místo přímo u moře. Dokonce si troufáme, rychle se vykoupat v Baltském moři, to je velmi osvěžující !

Itinerář 6 Týden
Poté pokračujte podél pobřeží do městečka Öregrund
V pohodě tady nezůstávají jen hlavy

Pohled z okna nás opět nechává zalézt pod peřinu: všechno je šedé a prší. V určité chvíli se rozhodneme, vstát a jít dál. Další zastávka je v Gävle, je tady skvělý městský park a Švédové piknikují i ​​přes proměnlivé počasí, Gril, Zahrajte si minigolf a odpočiňte si.

V městském parku Gävle

Henriette může za odměnu ještě dnes trochu vyrazit na sjezdovky: užívá si terénní cestu na naše hřiště. Najdeme velmi osamělé místo na kamenném pobřeží, rozdělat pěkný oheň a užít si západ slunce. a 2 Chlapci na kamenech provádějí agility a lezecké cvičení, hezký konec dne.

Norresund: skvělé hřiště k dosažení přes terénní dráhu
Zatímco se někteří mazlí u ohně,
druhý si užívá větru !

Jsme rádi: druhý den ráno zase svítí slunce ! Rychle sbíráme nějaké borůvky a lesní jahody k snídani, pak to pěkné místo zase opustíme.

Pokračujeme do Enängeru, nacházíme pěkné parkovací místo přímo u vody, na náš vkus se tu však děje hodně: znovu a znovu přijíždí auto nebo loď, pozdě v noci dokonce autobus VW, který zde také zůstává. Ale všichni lidé jsou super milí a uvolnění, divit se naší Henriettě a samozřejmě jí 2 Hundi.

První pokusy s Rollei GND filtrem 8 v Enangeru, další parkovací místo u Baltského moře

Den vlastně začíná dobře: snídáme venku, pak pokračujte na sever. Na 10 kilometrů však slibný den náhle končí: Henriette tam jen stojí ? Hans-Peter se to snaží opravit, Vypadá to tak, jako by nedostával palivo (to jsme měli už před odjezdem z Německa). Je to k ničemu, prostě to nechce začít. S pomocí Jutty a Ulfa, kteří pro nás telefonicky hledají odtahovou službu, příjde potom 2 hodin kolem projel milý mechanik se svým velkým odtahovým vozem. Vše kontroluje na místě a nedokáže se vysvětlit, proč vozidlo nenastartuje. Nakonec ventil, které jsme si vyměnili už v Německu, znovu rozšířen a ejhle: Henriette opět chodí – nelze je však již vypnout, který funguje pouze se zastavením.

Platíme milému mechanikovi (bar, bez faktury, to je také levnější ve Švédsku) a vrať se trochu zpátky, dostat se do dílny. Měníme názor, a rozhodnout se, odjezd do dílny MAN v Sundsvallu. Cestou k našemu parkovacímu místu nám kolem stojící smrk utrhne vnější zrcátko – To je ale den ! už jsem psal, že dnes samozřejmě pršelo ?

Druhý den ráno jedeme do dílny a po ní 3 hodin je opět vše v pořádku se světem: nové zrcátko zapnuté a ventil narovnaný. Díváme se na draky v Sundsvallu, dopřejte si cappuccino s lahodnou kanebular a poté zajeďte do krásné rybářské vesnice Spikarna na ostrově Alnön.

Draci v Sundsvallu
Nehty

Cesta pokračuje směrem na Höga Kusten. Cestou se podíváme na hrad Merlo v Timrå, to německého emigranta, který vydělal peníze v dřevařském průmyslu, byl postaven.

Hrad Merlo
Rozteč Älgsjö

Nacházíme velmi krásné hřiště: přímo u Meer, obklopeni krásnými lesy a jsme všichni sami. Později se k nám přidává švédský mobilní dům, starší pár s dalmatinem ! K velké radosti našich kluků je to holčička ! Dochází tedy k rozsáhlému dovádění a hraní, pořádná dávka štěstí.

Krátká procházka z hřiště do Nordingrå
Národní park Skuleskogen na Vysokém pobřeží

Po snídani a malé opravě vodní pumpy se vydáváme do národního parku Skuleskogen. Když je pěkné počasí, chodíme po okolí 3 hodiny v lesích, borůvky a potoky. Park se nám moc líbí, že se rozhodneme, strávit zde i další den. Nocujeme proto přímo před jižním vchodem do parku a den zakončujeme pěknou logickou hrou.

Během túry je zde i koupel pro malého kamaráda
Výstup na Slåttdalsskrevan
Soutěska Slåttdalsskrevan, když prší

pondělní ráno: je šedá a deštivá – raději zůstaneme v autě o něco déle a budeme doufat, že déšť ustane. Bůh počasí má pochopení, takže konečně můžeme začít. Dnes se škrábeme přes obrovská balvanitá pole, vysoké balvany a padlé klády. Přicházíme k velké skalní jeskyni, je zde dokonce i trochu džemu, tolik turistů je na cestě. Prohlídka je docela vyčerpávající, zvláště kluzké skály mají všechno: oba sklouzneme, dokonce i psi bojují.

Soutěska Slåttdalsskrevan v národním parku Skuleskogen v dešti a mlze
Dnešní jídlo je zajištěno
Trasa 7 Týden

Opouštíme Hogä Coast a nocujeme v Nordmalingu na velkém náměstí přímo u moře. Naše vozidlo je opět obdivováno a v rozhovoru se Švédem a doporučeno losí farma v Bjurholmu. Bez dalšího tedy měníme trasu a druhý den jedeme kousek do vnitrozemí. Losí farma je zklamáním, na druhou stranu vlastně vidíme našeho prvního losa na krajnici !

A pak tam stál 2 Los u silnice v Granö

V pozdním odpoledni dorazíme do přírodního parku Mårdselforsen, malý park u peřejí Vindeläven. Přecházíme řeku po vratkých visutých mostech a různých dřevěných mostech, zkouška odvahy pro psy ! Ale naši lovci lvů jsou odvážní a umí to. Večer nacházíme místo u řeky – moc krásný, ale jsou tam chyby – velmi, velmi, mnoho mnoho !! I pro nás komáry testovaný Erfelder je to příliš – utíkáme do bezpečného auta.

Druhý den prcháme před škůdci a jedeme zpět na pobřeží. V Bjuröklubbu najdeme naše noční ubikace, je tady krásná písečná pláž a kluci si zase mohou vypustit páru. Druhý den podnikáme túru k majáku, opět jde přes mnoho kamenů, sutiny a bláto.

Ostrovní klub Bureau

Pomalu musíme zase prát pár věcí a tak hledáme kemp s pračkou. Končíme v kempu Fiske a jak si dokážete představit, toto místo je hlavně o rybaření. Ale nejdřív se postaráme o prádlo 3 Teprve po umytí jsme opět opravdu "čistí".. Všichni ostatní táborníci rybaří, zaneprázdněn grilováním a uzením, je zde velký rybník s pstruhy a lososy.

Pokračujeme podél pobřeží až těsně před Luleå: přenocujeme v Mörömu. Malé město s pěkným přístavem. Večer ještě vidíme na louce pár jeřábů, jinak se tu nic neděje. Bohužel ani los dnes nemůže, který tu prý již byl spatřen.

V Luleå najdeme další super pěknou písečnou pláž a můžeme zde (prozatím asi naposledy) plavat v Baltském moři. Odpoledne za námi přichází „modrý slon“. – německý pár, kteří také se svým mobilem, Dcera a pes jsou venku ve Švédsku. Trochu si povídáme o obchodu a zkoumáme vozidla, pak táhnou 4 dále.

Západ slunce v Lulea

Nyní opouštíme pobřeží a míříme do vnitrozemí. Cestou vidíme losí matku s malým !! Jsme velmi šťastní, že jsme je oba viděli.
U Storforsen najdeme dnešní místo, zase celý osamělý, přímo u řeky a prostě fantasticky krásné. Druhý den pochodujeme do přírodní rezervace, je zde mnoho malých mostů, Místa na piknik a ohniště uprostřed peřejí Piteälven.

Odpoledne přicházíme ještě kousek proti proudu k vodopádům Trollforsen – jsou zde i působivé peřeje. Zůstáváme přes noc a celou noc posloucháme uklidňující zvuk řeky.

Pokračujte do Jokkmokk – ten název zní moc hezky, že se do města moc těšíme. Cestou vidíme soby a nakonec hrdě překračujeme polární kruh. Jsme tam všichni sami a můžeme si v klidu udělat fotky na památku.

V Jokkmokku navštěvujeme turistické informace a zásobujeme se mapami, plány a tipy. Pak se zásoby doplní a ejhle, Najednou je vedle nás na parkovišti ICA Defender s poznávací značkou GG – jaká pěkná náhoda. Je to pár kluků z Mörfeldenu, kteří jsou zde také v pohybu.
Večer jsme v Lila Även úplně sami, užijte si naši večeři a sklenku červeného vína s krásným západem slunce.

Druhý den ráno nás slunce vyláká z postele a my se omýváme v osvěžující říční vodě. Posilněni vydatnou snídaní pokračuje cesta do Kvikkjokk. Pak nahoru 100 Kilometry jízdy nás potkávají cítit 10 Auta, Sob a mistr Reineke. Kvikkjokk je na konci cesty, odtud je možné pokračovat pouze pěšky.

Jdeme na malou prohlídku, ale po půlce se musí zastavit – zabijáci nás sežerou. Naproti tomu komáři v Erfeldenu jsou opravdu plyšáci. Dokonce i psi jsou totálně otrávení a chtějí se vrátit do své jeskyně.

Druhý den se vyzbrojíme Myggou, Autan a Thermacell – takže komáři nemají šanci. Chodíme na túry 4 kilometry do kopce, přijďte k propasti a odměňte se krásným výhledem na deltu. Zpátky v údolí si dopřáváme kávu se skořicovými rolkami, zasloužíme si to. Cestou zpět do Jokkmokk vidíme nějaké soby, trasa je opravdu krásná, když svítí sluníčko.

Zpátky v Jokkmokku hledáme naše hřiště u řeky, už jede autobus VW z Berlína. Po krátkém ahoj za ním zastavujeme. Večer popíjíme pivo s milým Stefanem z Berlína a povídáme si o Henriettě, Corona, Švédsko ….. je hezký večer.

Protože to místo je tak krásné a počasí slibuje jen samé dobré věci, rozhodujeme se, mít tu druhý den líný den: pereme nějaké prádlo, užijte si sluníčko a večer zakončete u ohně. Na protější straně je také německý mobilní dům, nás kontaktovali přes Instagram ? Někdy jsou nová média také velmi vtipná.

To byla cesta v 8 Týden

Slyšeli jsme ve zprávách, že ve Västerbottenu byla otevřena hranice do Norska – takže se bez dalšího rozhodujeme, změnit náš itinerář a nejít dál na sever Švédska. Místo toho jedeme kousek zpět a jedeme po „modré stezce“ směrem k norským hranicím.

Kousek před hranicemi nacházíme milou německou veterinu, který dává našim psům odčervovací tablety, které jsou pro Norsko povinné. Teď to musíme udělat znovu 24 čekat hodiny, pak můžeme zkusit štěstí. Naposledy nacházíme pěkné místo na břehu řeky, užijte si klid a poslední západ slunce ve Švédsku – opravdu fantastický výletní cíl.

zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *

chyba

Užijte si tento blog? Šiřte to prosím :)